Home / Portfolio Item / راهنمایی خرید فیکس اسنوبرد

راهنمایی خرید فیکس اسنوبرد

اگر لوازم اسنوبرد را مانند یک سیستم نظامی تصور کنیم ، از لوازم بالاترین قسمت بدن تا اسنوبرد که در پایین ترین قسمت قرار میگیرد، فیکس ها حکم گروهبان را دارند. سه فاکتور اصلی در انتخاب فیکس اسنوبرد وجود دارد : فیت بودن ، انعطاف و امکانات .

فیت بودن :

اولین مسئله ای که در هنگام خرید فیکس اسنوبرد باید به آن توجه داشته باشید مچ شدن آن با برد و بوت شما می باشد، شاید برد شما دارای مشخصات خاصی همانند تکنولوژی est باشد، پس فیکس شما نیز باید با آن مچ باشد. همچنین بوت و فیکس ها در کارخانه ها و برند های مختلفی تولید شده اند. هر چقدر فضای بوت درون فیکس فیت تر باشد شما کنترل بهتری بر روی اسنوبرد خواهید داشت . مسئله مهم تر سایز بندی فیکس ها می باشد که روی مشخصات تمامی فیکس های اسنوبرد از هر برندی ، جدول سایز مناسب بوت ، برای سایز مشخص فیکس ارائه شده است که باید به آن توجه کنید برای مثال اگر سایز بوت شما از ۴۴ بیشتر باشد باید سایز فیکس xl تهیه کنید .

 

binding2

انعطاف :

انعطاف مستقل از جنس بایندینگ که می تواند از پلاستیک ، آلومینوم یا کامپوزیت باشد از یک قانون کلی پیروی می کند . انعطاف بیشتر به رایدر راحتی و کنترل بیشتر را ارائه می دهد همچنین برای مبتدی ها ، اسنوپارک رایدر ها و علاقه مندان به برد اسلاید مناسب هستند و به کنترل بیشتر در فرود و هدایت کمک می کنند . بایندینگ های با انعطاف کم برای فری رایدر ها و بک کانتری مناسب هستند که در سرعت بالا استیبل تر می باشند .

امکانات :

امکانات فیکس ها بر اساس شرکت تولید کننده و اجزا متفاوت هستند :

نحوه قرار گرفتن پا :

سنتی تربن و مرسوم ترین روش قرارگیری پا در فیکس اسنوبرد به صورت ۲ بند می باشد که یک بند مچ پا و دیگری پنجه پا را فیکس می کند. در این مدل بندهایی که انگشتان پا را کاور می کنند پیشنهاد می شود .

روش دیگر روش فستک می باشد که مخترع آن شرکت flow بوده و طی سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته ، این روش قسمت highback یا نگه دارنده پشت پا متحرک بوده و به آسانی باز و بسته می شود این تکنولوژی در سالهای اخیر پیشرفت خوبی داشته ولی مدل های قدیمی دارای مشکلات فنی در داخل شدن و خارج شدن پا داشتند .

 

flows-copyشرکت های k2 و ride مدل هایی عرضه کرده اند که با بستن یک بند ، بند دیگر بصورت خودکار بسته خواهد شد.

 

Highback  یا نگه دارنده پشت پا :

جنس این قسمت از مواد مختلف می تواند باشد، بعضی از شرکت ها از کربن برای این قسمت استفاده کرده اند که باعث سبکی آن و قابلیت کنترل بیشتر شده است. در حالی که بعضی از شرکت ها برای تقوبت این قسمت تلاش می کنند، شرکت هایی مثل swichback و now ، فیکس هایی تولید می کنند که بدون highback به بازار عرضه کرده اند.

http-2f2fcoresites-cdn-factorymedia-com2fwhitelines_new2fwp-content2fuploads2f20132f082fchoosing-snowboard-bindings-6

بند :

بندهای فیکس در مدل ها و سایز های مختلف عرضه می شوند، توصیه می شود که از برند هایی خریداری کنید که قابلیت تنظیم بند بدون ابزار را دارا هستند (tool free) و بند جلویی دارای انحنایی است که روی انگشتان پا قرار می گیرد .

http-2f2fcoresites-cdn-factorymedia-com2fwhitelines_new2fwp-content2fuploads2f20132f082fchoosing-snowboard-bindings-9

قابلیت تنظیم زاویه highback  : این زاویه بایستی قابل تنظیم باشد، برای هر فرد زاویه طبیعی قرار گرفتن مچ پا در هنگام راید ممکن است متفاوت باشد.

http-2f2fcoresites-cdn-factorymedia-com2fwhitelines_new2fwp-content2fuploads2f20132f082fchoosing-snowboard-bindings-10

زیر سازی :

اکثر شرکت های معتبر در زیر فیکس اسنوبرد و محل بیشترین فشار (مانند پاشنه یا سینه ی پا) از موادی استفاده می کنند که شوک حاصل از فرود و ضربه را کمتر به پا انتقال دهد .

پدال گاز :

در اکثر فیکس های شرکت های معتبر قسمت پنجه ی فیکس قابل تنظیم به جلو یا عقب می باشد که برای انتقال نیروی بهتر به اسنوبرد کاربرد دارد، به این قسمت اصطلاحا پدال گاز (gas pedal) گفته می شود .

مطالب مرتبط

پاسخی دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *